09123688189
  • 2

اثرات سایبان برقی در مصرف انرژی

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/8/25 10:42:0

امروزه به دلیل افزایش جمعیت کره زمین و گرم تر شدن آن با کمبود شدید آب و در کل کمبود انرژی روبرو هستیم. از این رو صرفه جویی در مصرف انرژی به طور قابل ملاحظه ای مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از سایبان برقی نیز یکی از راههای صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. با بهره گیری از سایبان برقی در مغازه ها و ایجاد سایه مطلوب برای مکان موردنظر، سبب می شود گرمای کمتری در محیط حس شود و استفاده از وسایل سرمایشی را در فصول گرم سال تا حد زیادی کاهش می دهد.

با استفاده از سایبان برقی پارکینگ و قرار دادن خودرو در سایه آن از تابش مستقیم آفتاب به خودرو جلوگیری شده و در هنگام استفاده دوباره از خودرو انرژی کمتری برای آماده سازی ماشین شما جهت حرکت نیاز است.

سایبان برقی

با استفاده از سایبان برقی بالکن در منازل می توان با ایجاد سایه در محیط منزل در طول روز و جلوگیری از تابش خورشید به داخل، انرژی کمتری برای خنک کردن منزل خود استفاده کنیم.

همانطور که در موارد بالا اشاره شد استفاده از سایبان برقی نقش بسزایی در مصرف انرژی شما خواهد داشت و علاوه بر اینکه کمک بسیار زیادی به صرفه جویی مصرف انرژی می کند سبب کاهش هزینه های مصرف انرژی خانواده می گردد.

 

جهت استعلام قیمت و سفارش سایبان برقی، با سایه سازان آوید (کلیک کنید) تماس بگیرید.

09123688189

 

رابطه مهم سایبان مغازه با انرژی و انواع سایبان مغازه

با نگاهی به تاریخچه ساختمان سازی در طی تاریخ در خواهیم یافت که انسان همواره در تلاش برای ایجاد شرایط آسایش بوده است. عدم آگاهی بین اقلیم و معماری ساختمان باعث اتلاف انرژی زیادی شده است در این میان با توجه به اینکه کشور ایران، کشوری بیابانی و نیمه بیابانی به شمار می رود.
تامین آسایش دمایی در فضاهای زندگی به عنوان هدف اصلی معماری همساز با اقلیم و ایجاد شرایط آسایش به شمار می رود، به همین دلیل کنترل تابش مستقیم آفتاب بر جداره های خارجی ساختمان اهمیت ویژه ای دارد در این مقاله سعی شده است تا با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و میدانی و روشهای توصیفی تحلیلی به معرفی انواع سایبان مغازه مورد استفاده در معماری سنتی ایران و بررسی عملکرد هر کدام در ایجاد سایه در بنا پرداخته شود.
سهم قابل توجه ای از انرژی در ایران صرف سرمایش و یا گرمایش ساختمان ها می شود کاهش مصرف انرژی مستلزم اعمال راه حل های جدید با رویکرد معماری پایدار است. بهره گیری درست از نور و انرژی خورشید در ساختمان ها یکی از اصلی ترین پایه های استفاده بهینه از انرژی در معماری است کاربرد سایبان مغازه و نمای دو پوسته، پاسخی مناسب به استفاده درست از منابع انرژی می باشد.
استفاده مطلوب از انرژی خورشید در ساختمان ها به بررسی تأثیر سایبان مغازه و نمای دو پوسته در کاهش مصرف انرژی کمک بسیاری می کند.

سایبان برقی

مصرف انرژی سایبان برقی

مصرف انرژی موتور سایبان برقی، مقدار کل انرژی مصرف شده ای است که صرف کارکرد درست و مطلوب سایبان برقی و موتور آن می شود که عموما سالانه اندازه گیری می شود. از گذشته تاکنون افراد به تاثیر استفاده از سایبان برقی در کاهش مصرف انرژی پی برده بودند و انرژی اندکی که برای باز و بسته کردن و روشن شدن این موتور لازم است نسبت به صرفه جویی که سایبان در مصرف انرژی و نیز پوسیدگی ناشی از مضرات اشعه آفتاب به وجود می آورد بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است.

 

سایبان

سایبان به دلیل ایجاد یک نوع عایق و پوشش حرارتی، باعث کاهش انرژی و همان طور که ذکر شد باعث کاهش فرسودگی خودرو یا دیگر اجسام زیر آن می گردد به همین دلیل است که در بسیاری از مناطق مختلف ایران با بافت قدیمی، کوچه های باریک مسقف وجود دارد که نوعی سایبان در نوع خود بوده است.

 

کاهش مصرف انرژی با سایبان برقی

تنظیم گر تابش خورشید در تابستان و زمستان، این وسیله ای است که می توان برای کاهش مصرف انرژی مورد استفاده قرار داد.

تنظیم تابش خورشید با استفاده از سایبان برقی یکی از بهترین راهکارها برای بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش میزان گرمای جذب شده در تابستان و افزایش میزان آن در زمستان با استفاده از انواع سایبان برقی می باشد.

سایبان برقی

به طور مثال در یک مغازه و یا منزل که دارای پنجره شیشه ایست با نصب سایبان برقی روی آن شیشه می توان در فصل گرما با باز نمودن سایبان، مانع تابش مستقیم آفتاب به داخل شد و در عین حال از خنکی هوای بیرون استفاده کرد.

همچنین در فصل سرما با بسته نمودن زاویه سایبان برقی می توان سبب شد که نور خورشید به داخل محیط نفوذ کند و سبب گرمای داخل محیط شود.

 

طراحی ساختمان با متد کاهش مصرف انرژی

همان طور که می دانیم یک ساختمان غیر از داشتن استحکام و زیبایی باید از نظر مصرف انرژی هم در سرمایش و گرمایش بهینه باشد در این مرحله میزان تابش خورشید در تابستان و زمستان و میزان سایه ایجاد شده بررسی می شود که یکی از بهترین راهکارها برای بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش میزان گرمای جذب شده استفاده از انواع سایبان در ساختمان می باشد.

 

برای خرید و نصب سایبان با ما تماس بگیرید

09123688189

سایه سازان آوید

 

تاثیر انتخاب نوع سایبان با زاویه خورشید

همان طور که می دانیم انتخاب سایبان متناسب با محل ، اقلیم و زاویه خورشید متفاوت است همچنین این زاویه در ساعات مختلف نیز تغییر می کند .در ساختمان یکی از مناطقی که بیشترین نور و گرما را در خود نگه می دارد پنجره ها می باشند. استفاده از سایبان برقی برای پنجره ها مانع ورود گرما و نور آفتاب به داخل می شود .

همان طور که می دانیم تاثیر جذب گرما از طریق شیشه بیشتر از دیوار می باشد استفاده از انواع سایبان برقی می تواند باعث کاهش مصرف انرژی و خنک ماندن داخل ساختمان شود.

ایجاد سایه بر روی پنجره ها یا دیوار شیشه ای باعث خنک ماندن داخل ساختمان شده در نتیجه باعث کم تر استفاده کردن از سیستم سرمایشی و در نتیجه باعث کاهش مصرف انرژی می شود استفاده از انواع سایبان برقی در بیرون نمای ساختمان تا ۹۰ درصد مانع ورود گرما می شود و استفاده از شید یا پرده برقی در داخل ساختمان تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد از گرما را کم می کند.

اگر شما هم قصد باز کردن مغازه دارید و مهمترین چیز برای شما زیبایی و مقاومت ساختمان مغازه می باشد باید بگوییم که در کنار تمام این موارد به این نیز توجه داشته باشید که مصرف انرژی در مغازه انتخاب شده توسط شما، بهینه باشد. باید به این توجه داشته باشید تابش خورشید در تابستان و زمستان و میزان سایه بر روی مغازه چطور است.

البته نباید نگران سایه بود زیرا سایبان مغازه به راحتی سایه را ایجاد می کند و از این نظر مشکلی نخواهید داشت. اما برای آن که بهترین راه برای بهینه سازی مصرف انرژی را برای مغازه خود در نظر بگیرید می توانید از سایبان برقی استفاده کنید. برای هر محلی زاویه خورشید متفاوت می باشد و همانطور که می دانید زاویه خورشید در ساعات مختلف روز در حال تغییر می باشد. ثاثیر سایبان برقی در مصرف انرژی بسیار می باشد، سایبان برقی مصرف انرژی را کاهش می دهد و کمک می کند فضای داخلی مغازه شما در زمان تابش نور خورشید به طور مستقیم خنک بماند.

سایبان برقی

 

کنترل مصرف انرژی در شهرها و تاثیر سایبان

اگر بخواهیم درباره ی تاثیر سایبان برقی در مصرف انرژی به شما اطلاعاتی را بدهیم به این فکر کنید که در گذشته افراد برای آن که بتوانند از خود محافظت کنند چه کاری انجام می دادند؟ قبل از ساخت انواع سایبان قطعا راهی وجود داشت که افراد برای محافظت از خود در گرما و سرما از آن استفاده کنند.

اگر به شهرهای کشور مسافرت کرده باشید قطعا به موضوع رسیده اید که خانه ها در هر شهری متناسب با آب هوای آن ها ساخته شده است. هر شهری آب و هوای متفاوت با شهر دیگر دارد برای مثال جنوب کشور شهرهایی مانند اهواز که آب و هوایی گرم دارد برای مغازه ی خود از کولر به طور مداوم استفاده می کند اما این مصرف انرژی را بالا نمی برد؟ وقتی می توان با نصب سایبان برقی برای مغازه دما را تا حد زیادی کاهش داد چرا انرژی را هدر دهیم؟

با آب و هوای شهر تبریز آشنایی دارید؟ آب و هوای شهر تبریز سرد می باشد مغازه دارن برای گرم کردن مغازه خود از وسایل گرمایشی استفاده می کنند، می دانید مصرف انرژی چقدر بالا می رود. شما در آب و هوای سرد هم می توانید از سایبان برقی استفاده کنید سایبان برقی این امکان را به شما می دهد در سرما فضای داخلی مغازه ی خود را گرم نگه دارید.

 

کاهش گرما در تابستان به کمک سایبان برقی

تابستان گرم ترین فصل سال می باشد برای آن که بتوانید به راحت ترین شکل ممکن آن را پشت سر بگذارید می توان سایبان برقی را خریداری کنید. تابستان به دلیل گرمای شدیدی که دارد مغازه داران از کولر برای خنک کردن مغازه ی خود استفاده می کنند، با آن که از هزینه ی بالای آن آگاه هستند و می دانند مصرف انرژی بالا می رود اما این کار را انجام می دهند اما کولر تنها راه حل برای آن ها نیست، اگر آن ها از تاثیر سایبان برقی در مصرف انرژی خبر داشته باشند می دانند که سایبان برقی مصرف انرژی را تا چندین برابر کاهش می دهد.

مشتریان در تابستان ویترین مغازه را تماشا نمی کنند زیرا گرما آن ها را اذیت می کند و این به ضرر شما می باشد به همین علت سایبان برقی از این نظر نیز به کمک شما آمده است و سایه ای امن برای مشتریان شما ایجاد می کند تا به راحتی ویترین مغازه ی شما را تماشا کنند. یکی از علل نصب سایبان برقی در تابستان این می باشد که افرادی که سوپرمارکت دارند و مواد فاسد شدنی را می فروشند این اتفاق بارها برای آن ها تکرار شده است که مواد آن ها فاسد شده است، علت آن این می باشد که نور خورشید به طور مستقیم بر روی آن ها می تابد برای جلوگیری از این امر می توانید سایبان برقی نصب کنید و مشکل را به راحتی حل کنید.

 

همچنین بخوانید: جذب مشتری با سایبان برقی

سایبان برقی

سایبان چند درصد هوا را خنک می کند؟

برای اینکه بهترین راهکار برای مصرف انرژی را داشته باشیم استفاده از سایبان برقی برای پنجره ها که مانع ورود گرما یا سرما به داخل شوند و باعث کمتر استفاده کردن از دستگاه سیستم گرمایشی یا سرمایشی می شود و در زمان گرم بودن هوا ۹۰ درصد مانع ورود گرما به ساختمان  می شود در نتیجه یک ساختمان علاوه بر سازه مناسب باید از نظر گرمایش و سرمایش هم کارایی مناسبی داشته باشد و یکی از بهترین راه کارها برای مصرف انرژی میزان گرمای نور خورشید می باشد.

مهمترین مسئله و هدف، بهره وری از سایبان برقی برای تولید سایه و گرمای کمتر و خنکی محیط مورد نظر است با استفاده از سایبان برقی پارکینگ، مغازه ، بالکن در فصول گرم سال سبب خنکی محیط و در فصول سرد سال باعث گرمای محیط می شود و استفاده از سایبان برقی موجب کاهش مصرف انرژی و همینطور علاوه بر صرفه جویی انرژی باعث کاهش هزینه های انرژی میشود.

 

خرید سایبان برقی با کیفیت

با تاثیر سایبان برقی در مصرف انرژی آشنا شدید و دانستید که با سایبان برقی تا چه حد می توانید مصرف انرژی را کاهش دهد. برای خرید سایبان برقی می توانید با سایبان برقی آوید در تماس باشید، شرکت ما انواع سایبان برقی از جمله سایبان مغازه، سایبان پارکینگ، سایبان بالکن و… را تولید می کند. برای خرید سایبان برقی با ما در ارتباط باشید.

 

آنچه در سایه سازان آوید خواندید

آنچه گفته شد را می‌توان بخش کوچکی از دنیای سایبان های برقی دانست که هر روز در حال پیش رفت است. تمام این خدمات نیاز به دانش بالا و وقت زیاد دارد تا بتواند به آن چیزی که شما نیاز دارید دست پیدا کند. اما سایبان آوید در حال حاضر با داشتن تیمی متخصص و حرفه‌ای آماده ارائه خدمات به کاربران است. این خدمات از ابتدایی‌ترین بخش تا پشتیبانی، نیاز شما را برآورده خواهد کرد و همواره در کنار شما خواهد بود. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سایه بان آوید تماس بگیرید .

خرید و سفارش انواع سایبان

09123688189

 

 

برچسب ها : انرژی,انواع سایبان,تاثیرسایبان در مصرف انرژی,سابهبان,سایبان,سایبان برقی,سایبان,سایه آوید,سایه بان,سایه بان برقی,مصرف انرژی


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN